Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lät tioåringar ta över reklambyrån

Publicerad: 1 november 2012, 08:11

Bild från filmen där Grip Limited låter tioåringar ta över reklambyrån.

Hur blir en reklambyrå när man sätter ett gäng fjärdeklassare som kreatörer? Lyckat om man får tro den kanadensiska byrån Grip Limited. I samband med att byrån firade tio år lät man ett gäng tioåringar ta över. Se filmen där tioåringarna tar befälet på Resumé.


Grip Limited är en reklambyrå med säte i Toronto. När byrån fyllde tio år firade man genom att låta tioåringar driva byrån. Det skriver den amerikanska branschtidningen AdWeek.

Projektet kallar byrån "The 10-year Takeover".

På sin kampanjsida skriver Grip Limited:
"Det sägs att reklam är den ungas värld - men hur unga? För att fira vår tioårsdag tog Grip Limited in några tioåringar till byrån för att jobba mot riktiga kunder. Inga regler, inga gränser, bara fantasi."

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.