Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lättare sprida reklam i tv

Publicerad: 16 december 2008, 07:56

Reglerna för tv-reklamen bör ändras föreslår radio- och tv-utredningen.
I huvudsak innebär förslaget att tidigare regeln om minst 20 minuter mellan inslagen avskaffas.


Förslaget är en EU-anpassning som också innebär att kanalerna får större frihet att placera reklamen i tablån.
Men regeln om max12 minuter per sändningstimme ska även gälla i fortsättningen.
30-minutersregeln för film och nyhetsinslag ska också fortsätta att gälla.
Nya reglerna föreslås även omfatta tv-on-demand.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.