Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lättklädda flygvärdinnor delar ut glass

Publicerad: 9 Juli 2008, 05:52

Den 25 juli går startskottet för Europride som i år hålls i Stockholm. Gallerian, som är en av festivalens två huvudsponsorer, har inför festen låtit designa flera olika give-aways.


Två annonser för Gallerians sponsorskap.

Årets stora invigning kommer att hållas på Sollidenscenen på Skansen, samma ställe där första svenska Europride avslutades 1998. Årets två huvudsponsorer är Gallerian och Unionen.

Gallerian har tagit steget fullt ut och låtit designa give-aways i form av glasspinnar, tygpåsar samt ett tält i gallerians blåa färg. Dessutom har Gallerian låtit ta fram flygvärdinneuniformer i samma färg. Uniformerna kommer att bäras dels av den personal som delar ut glassarna och dels av personalen i Pridepark.

Gallerian har samarbetat med Stockholm Pride Festival sedan 2002 och under åren varit en av festivalens mötesplatser. Men det är först i år som de blivit huvudsponsor.

Bakom designen av glassarna, dräkterna, tygpåsen och tältet står Pär Josephson.
Annons erna, som gör reklam för Gallerians sponsorskap av Europride, är framtagna av design- och varumärkesbyrån BVD, Blidholm Vagnemark Design.
Mötesplatsen i Gallerian är i år designad av Thèrése Kristiansson och Bernardo Claus, som fick uppdraget genom en designtävling som de vann i våras.

Övriga sponsorer till Europride är: Bahnhof, Flygbussarna, House Of Prince, KLM, Kulturhuset Stockholm, Onico, PS Communication, QX Förlag, RFSL, Rica Hotels, Sensus, SL, Spendrups, Statoil, Stockholm Visitors Board, Stockholms Stadsteater, Swedbank och Taxi Stockholm.

Flygvärdinneuniformen.

Glassen och förpackningen.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.