Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

LBi ökade i tufft kvartal

Publicerad: 12 februari 2009, 09:20

Digitala LBi-nätverket, där svensk-amerikanska Syrup ingår, ökade både omsättning och förbättrade resultat under 2008 jämfört med 2007.
Det är framför allt fjärde kvartalet som bidrar till förbättringen.


Omsättningen för 2008 blev drygt 1,5 miljarder kronor, knappt 8 procent mer än föregående år.
Resultatet före finansiella avskrivningar slutade på drygt 190 mkr, knappt 30 procent högre än 2007.

- Framgångar med nyvunna kunder under det fjärde kvartalet kunde i stort balansera minskade intäkter från befintliga kunder , säger Luke Taylor, vd för nätverket.

LBi bedömer att annonsörernas ökade fokus på online-marknadsföring även kommer att gynna nätverket under 2009.

Nätverket kunde i början av året räkna in Puma teamsport som en ny stor kund.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.