Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

LBi vann brittiskt uppdrag

Publicerad: 18 Maj 2009, 07:38

Tre byråer deltog i pitchen för online-communityn BT Tradespace. Nu har LBi vunnit uppdraget att designa den digitala mötesplatsen.


Ämnen i artikeln:

LBi

Brittiska BT Tradespace, som är en del av British Telecommunications plc, har under våren genomfört en pitch för att hitta en byrå som kan hjälpa dem med designen på deras digitala mötesplats. Tre byråer bjöds in. Nu har LBi vunnit uppdraget.

– Att under 2009 bli inbjuden till pitchen att göra om designen och plattformens tjänster och att sen vinna den pitchen var helt underbart för vårt team och ett erkännande av vårt samarbete med Tradespace som fungerar fantastiskt bra. Vi blandar användargenererade design principer med Agile-utveckling, säger Iain Preston, kundansvarig för BT på LBi, i en kommentar.

Tradespace, som grundades 2007, för samman företag och kunder på nätet. LBi ska nu bygga en digital mötesplats för BT:s små och mellanstora företagskunder och en webb för att stödja communityn. Mötesplatsen kommer att bestå av en serie av onlinetjänster, som till exempel bloggar och verktyg till färdig e-handel, allt för att möta de små och mellanstora företagens behov.   

LBi har tidigare jobbat med BT:s mindre företagskunder i fokuserade användarundersökningar.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

LBi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.