Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ldb:s kärlekshistoria

Publicerad: 12 februari 2009, 12:16

Ldb lanserar en ny produktserie och satsar i och med det på en bred reklamkampanj. Kampanjen är signerad är The Fan Club och Flodellfilm.


Ämnen i artikeln:

The Fan ClubFlodellfilm

Bild ur den kommande filmen

Den nya produktserien från Ldb/Hardford, som lanseras i dagarna, består av lotion, shower och deo. Det är enligt Frida Måshammar, produktchef på Ldb, företagets största satsning sedan starten 1945.
– Tillsammans med vårt svenska laboratorium och vår grafiska designer har vi tagit fram en helt ny linje av produkter som är väldigt modern och avancerad men som fortfarande känns som Ldb.

Den nya förpackningsdesignen är gjord inhouse av Anja Nilsson.
I samband med lanseringen passar företaget även på att gå ut med en bred reklamkampanj i tv, print, utomhus och på webben. Reklambyrå är The Fan Club, som producerat reklamfilmerna i samarbete med Flodellfilm. Filmen är regisserad av Fredrik Falck. Producent är Jörgen Lilja. Pr-delen sköts av Vår pr-byrå.

Den nya förpackningsdesignen som är gjord inhouse

– Kampanjen startar vecka 14. Den vänder sig till alla kvinnor. Vi har gått ifrån det här med åldrar. Istället försöker vi hitta en typ av kvinna. Vi vänder oss till kvinnor som känner sig unga i sinnet, gillar att sporta och njuter av livet, säger Frida Måshammar.

Ldb får nu också företagets första fasta sajt på nätet. Tidigare har de jobbat med enbart kampanjsajter.

Vad är budskapet?
– Energy for your skin. Nya Ldb innehåller aktiva ingredienser, Ldb Energy Complex, som ökar hudens syresättning och hjälper till i hudens cellförnyelse. Resultatet blir en vackrare hud med mer lyster. Produkterna är baserade på naturliga och förnyelsebara vegetabiliska oljor vilket ger en återfuktning av huden samtidigt som torr och skadad hud repareras.

Kampanjperioden löper till vecka 23.
– Det här är en jättestor grej för oss. Det handlar om stora förändringar och vi lyfter verkligen varumärket på alla plan, både designmässigt, kommunikationsmässigt och innehållsmässigt.

Vad har ni för budget?
– Vill inte säga för mycket om det än eftersom ingenting är bokat än.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

The Fan ClubFlodellfilm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.