Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Le Bureau ger reklamkändis egen nyckel till Wetterling

Publicerad: 27 november 2009, 14:47

Snacka om riktad kampanj: en finansman, en person i musikbranschen och en känd reklamare. Totalt tre personer i målgruppen. Alla får en varsin nyckel till Wetterling Gallery i Le Bureaus nya kampanj för galleriet.


Kändistrion får inte bara en egen nyckel, med vilken de själva kan låsa upp galleriet för en vandring.
– Inbjudan är en personlig hemsida där Björn Wetterling lagt upp ett antal konstverk som han handplockat och som han anser stämmer överens med personens profil, säger Claes Kjellström på Le Bureau.

Konstverken presenteras på sajten, med Björn Wetterling själv som guide.

Finansnamnen och musikprofilen har redan fått sin inbjudan. Men Claes Kjellström vill inte avslöja vilka de tre personerna är.
– Så småningom kommer vi att berätta, men inte just nu. Vi har budat över nyckeln till personerna som själva väljer när han eller hon vill besöka galleriet.  
– Både finansnamnen och musikprofilen blev i alla fall väldigt förstjusta över att få en så personlig inbjudan.

Den kände reklamaren har ännu inte fått sin inbjudan.
– Det blir spännande att se om reklamprofilen uppskattar sin inbjudan lika mycket som de två andra.

Arbetsgrupp

Le Bureau + Magnus Löwenhielm
Digital produktion: Wreck
Kodare: Kristofer Forssell

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.