Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Le Bureau startar initiativet ”Mobilité”

Publicerad: 10 juni 2014, 07:12

Naod Abera, Philip Smith och Mikael Ståhl

För att möta framtiden har Le Bureau satt igång initiativet "Mobilité" som ska ta mobil kommunikation till en ny nivå. Två rekryteringar har gjorts för satsningen i form av Naod Abera och Philip Smith.


Ämnen i artikeln:

Le Bureau

Trots mobilens snabba tekniska utveckling och ökade användning är det få reklambyråer i Sverige som sätter mobil kommunikation i fokus. Nyrekryteringar  och befintlig kunskap utgör Mobilité  – Le Bureaus initiativ för att skapa mobila projekt i en traditionell bransch.

– Mobilen och framförallt det mobila beteende öppnar upp nya möjligheter till att skapa  värde för både kunder och samhället i stort, det tycker vi är spännande. Inte minst som  en väg att göra samhällsnytta, säger Claes Kjellström, planner på Le Bureau i ett pressmeddelande.

Mobilité består av Mikael Ståhl, digital Art director på Le Bureau, tillsammans med  nyrekryteringarna Naod Abera och Philip Smith. Naod Abera har studerat medie- och kommunikationsvetenskap på Södertörns Högskola och Philip Smith har läst   marknadsföring på Lunds universitet och Handelshögskolan i Köpenhamn.  

– Mobilité kommer att förstärka Le Bureaus erbjudande gentemot våra kunder. Vi tror   stenhårt på Mobilité, det är en bra mix av både människor och kunskap. Vi har ett   mycket händelserikt år framför oss, kommenterar Claes Kjellström.  

Första projekten är redan i gång och blir publika efter sommaren.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Le Bureau

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.