Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Le Bureau tappar profilkund

Publicerad: 16 Januari 2014, 14:27

Kanmpanjen Knullträdet blev en stor succé.

Smittskyddsinstitutet övergår i Folkhälsomyndigheten. Det prisbelönta samarbetet med reklambyrån Le Bureau löpte ut vid årsskiftet. – Det har varit en fantastiskt rolig kund som vi kommer att sakna, säger byråns vd Gustaf Sehlstedt till Resumé.


Från början var uppdragsgivaren Socialstyrelsen, sedan Nationella HIV-rådet och därefter Smittskyddsinstitutet.

Med kampanjer som ”Knullträdet” och ”Dansa i neon” vanns flera priser, bland annat 100-wattaren.

Men nu har samarbetet avslutats – avtalet löpte ut vid årsskiftet.

Smittskyddsinkstitutet blir Folkhälsomyndigheten och ska ta ett nytt grepp om kommunikationen.

– Vi har ju vetat om detta, så finansiellt blir det inget avbräck för oss, däremot kommer vi att sakna kunden som har varit fantastiskt rolig att jobba med, säger Gustaf Sehlstedt.

Hur går det för er annars?
– Jättebra! Nya året har börjat bra, vi har nya kunder på gång in och ökade omsättningen i fjol. Men bokslutet är inte klart än, så det får jag återkomma om.    

Resumé har sökt Folkhälsomyndighetens kommunikationschef Elisabeth Wall Bennet.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.