Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Lego släpper första globala varumärkeskampanjen på 30 år

Publicerad: 17 September 2019, 11:48

I "Rebuild the World" föreställer sig Lego hur världen skulle se ut om den bara var lite mer som att leka med de världsberömda plastbitarna.


Ämnen i artikeln:

Reklam

Lego tillhör några av världens mest uppskattade leksaker och företaget tar ofta plats på listor över världens mest kreativa och innovativa företag. Företagets fabriker drivs uteslutande av förnybar energi och man har sakta börjat byta ut materialet i själva plastbitarna till växtbaserat.

De senaste åren har Lego hållit sig undan från traditionell marknadsföring och bland annat satsat på de populära Lego-filmerna. Nu släpper man dock den första globala varumärkesbyggande kampanjen på 30 år. Kampanjen "Rebuild the World" är framtagen i samarbete med byrån BETC:s Pariskontor och handlar om hur Lego kan bidra till en roligare, friare och lekfullare värld. Det illustreras genom en jägares jakt på en kanin där fantasi och verklighet blandas friskt.

– "Rebuild the World" handlar om att utforska var får fantasi kan ta oss och att hylla den inneboende kreativitet som finns hos barn. Vi vill uppmuntra och hjälpa barn över hela världen att fortsätta utveckla och behålla de egenskaperna i takt med att de blir äldre, säger Julia Goldin, chief marketing officer på Lego Group, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att tas ut i film, på bio och i DOOH i städer som London, Paris, Beijing, Mexico City, Berlin, San Fransisco och New York.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.