Reklam
Lejon Media presenterar kampanj för Saucony
Publicerad: 3 mars 2017, 15:36
Foto: Faksimil
Skoföretaget Saucony vill i sin nya kampanj gå från löpardoja till lifestyle-produkt.
Bingo Rimérs mediebolag Lejon Media presenterar idag en ny kampanj för löparsko-företaget Saucony. I uppdraget ingick att ta Saucony från en löparsko till lifestyle-produkt.
– Saucony har länge varit stora inom löparkretsar men vill leta sig ut till en lifestyle-publik och därmed konkurrera med de stora aktörerna. Kampanjen är en del av konceptet "Life on the run", berättar Viktoria Wyckman som med reklamfilmen gör debut som reklamfilmsregissör.
Viktoria Wyckman har en bakgrund inom stillbildsfotograf men har under senaste tiden rört sig mot filmområdet. I konceptet "Life on the run" ingår även en kampanjsida och en influencerkampanj.
– Det har varit väldigt spännande att jobba med Saucony, de har inte varit rädda för att kliva in på en ny marknad. Vi tar även ett nytt grepp kring reklamfilm med rapp klippning och fokus på livsstilen snarare än själva produkten, avslutar Wyckman.
Arbetsgrupp:
Kund: Saucony
Byrå: Lejon
Grading: MediaMonks
Post produktion: Megapixel
Regissör: Viktoria Wyckman
Filmfotograf: Kenneth Ishiii / Rockson STHLM
Modellagentur: Stockholmsgruppen International