lördag23 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lejon Media presenterar kampanj för Saucony

Publicerad: 3 mars 2017, 15:36

Foto: Faksimil

Skoföretaget Saucony vill i sin nya kampanj gå från löpardoja till lifestyle-produkt.

Ämnen i artikeln:

Bingo RimérReklam

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Bingo Rimérs mediebolag Lejon Media presenterar idag en ny kampanj för löparsko-företaget Saucony. I uppdraget ingick att ta Saucony från en löparsko till lifestyle-produkt.

– Saucony har länge varit stora inom löparkretsar men vill leta sig ut till en lifestyle-publik och därmed konkurrera med de stora aktörerna. Kampanjen är en del av konceptet "Life on the run", berättar Viktoria Wyckman som med reklamfilmen gör debut som reklamfilmsregissör.

Viktoria Wyckman har en bakgrund inom stillbildsfotograf men har under senaste tiden rört sig mot filmområdet. I konceptet "Life on the run" ingår även en kampanjsida och en influencerkampanj.

– Det har varit väldigt spännande att jobba med Saucony, de har inte varit rädda för att kliva in på en ny marknad. Vi tar även ett nytt grepp kring reklamfilm med rapp klippning och fokus på livsstilen snarare än själva produkten, avslutar Wyckman.

Arbetsgrupp:

Kund: Saucony

Byrå: Lejon

Grading: MediaMonks

Post produktion: Megapixel

Regissör: Viktoria Wyckman

Filmfotograf: Kenneth Ishiii / Rockson STHLM

Modellagentur: Stockholmsgruppen International

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev