Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lendo lanserar nytt reklamkoncept

Publicerad: 11 Februari 2019, 08:04

Lendo lanserar nytt reklamkoncept på den svenska marknaden tillsammans med Jung von Matt. Konceptet är att tydliggöra tjänsten och fördelarna med att jämföra erbjudanden på lånemarknaden.


Ämnen i artikeln:

LendoJung von MattReklam

Lendo som funnits i Sverige i 12 år i dag marknadens största jämförelsetjänst för privat- och företagslån. Varumärket Lendo är välkänt i Sverige, men vissa förväxlar ändå erbjudandet med en bank som kan påverka själva låneerbjudandet.

Jung von Matts nya reklamkonceptet ska förtydliga att Lendo ger möjligheten att jämföra låneerbjudande från banker och långivare, helt kostnadsfritt och med endast en kreditupplysning.



Reklambyrån har arbetat fram reklamkonceptet under två års tid.

– Jung von Matt har visat på stor kreativ höjd och teamet har varit lyhörda inför att arbeta med tillgänglig data för att kontinuerligt utveckla och förbättra vår kommunikation. Vi är också väldigt nöjda med vårt nya reklamkoncepts visuella manér som är mer i linje med vår uppdaterade varumärkesidentitet, säger Merike Gardner Svärd, brand manager på Lendo i ett pressmeddelande.

Förutom teamet hos Jung von Matt, består arbetsgruppen av Merike Gardner Svärd, Sara Dahlqvist och Carl Brynielsson på Lendo.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

LendoJung von MattReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.