Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lendo tar in DGA

Publicerad: 20 December 2012, 10:29

Claës af Burén, projektledare och vd för DGA

Foto: Pressbild

Låneförmedlaren Lendo har valt DGA som ny reklambyrå. Under hösten och vintern har DGA utvecklat ett nytt kreativt koncept som ligger till grund för nästa års reklamfilmer.


Ämnen i artikeln:

LendoDGA

Under 2013 kommer Lendo att satsa på  att kraftigt öka antal kunder genom ett tydligare erbjudande och en  effektivare mediemix.

Valet av DGA som ny reklambyrå avgjordes av deras kunskaper om digitala affärsmodeller och en god förståelse för de förändringar som Lendo står inför.

Lendo riktar sig till alla svenskar och förmedlar privatlån upp till 350 000 kronor från ett flertal banker och kreditmarknadsbolag. Lendo är sedan tidigare en av Sveriges största annonsörer.

– DGA förstod våra kommande utmaningar på ett bättre sätt. Dessutom visade de en förståelse för vår affärsverksamhet och för hur kommunikationen ska öka försäljningen, säger Dennis Ahlsén, grundare och vd för Lendo.

DGA:s uppdrag består av att ta fram ett hållbart kreativt koncept som ska bidra till att bredda målgruppen och att öka antal besökare på lendo.se.

Konceptet ska kunna använ­das i alla kanaler, med fokus på tv, radio, utomhus och digitalt.

– Att DGA integrerar den digitala kompetensen i sin organisation och i vårt kommunikationsarbete redan från start passar vår verksamhet bra, då vi har en helt digital affär i både datorn och mobilen säger Mikael Bogg, marknadschef för Lendo.

Arbetsgruppen på DGA består av Claës af Burén, projektledare, Robert Dysell, planner, Patrik Dunard och Daniel Holmgren, kreativt ansvariga, Emanuel Lantz, digitalt ansvarig, Janna Norberg, ad, Henry Stenberg, copy, Jimmy Bolander, mediestrateg och Isabella Seger, produktionsledare.

– Det nya kommunikationskonceptet ska på ett emotionellt sätt få fler att upptäcka att Lendo har en bra tjänst, som i genomsnitt spar tusentals kronor åt deras kunder. Dessutom vill vi särskilja Lendo från risken att uppfattas som ett sms-låneföretag, säger Claës af Burén, projektledare och vd för DGA.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

LendoDGA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.