Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 December 2012, 10:29
Claës af Burén, projektledare och vd för DGA
Foto: Pressbild
Låneförmedlaren Lendo har valt DGA som ny reklambyrå. Under hösten och vintern har DGA utvecklat ett nytt kreativt koncept som ligger till grund för nästa års reklamfilmer.
Under 2013 kommer Lendo att satsa på att kraftigt öka antal kunder genom ett tydligare erbjudande och en effektivare mediemix.
Valet av DGA som ny reklambyrå avgjordes av deras kunskaper om digitala affärsmodeller och en god förståelse för de förändringar som Lendo står inför.
Lendo riktar sig till alla svenskar och förmedlar privatlån upp till 350 000 kronor från ett flertal banker och kreditmarknadsbolag. Lendo är sedan tidigare en av Sveriges största annonsörer.
– DGA förstod våra kommande utmaningar på ett bättre sätt. Dessutom visade de en förståelse för vår affärsverksamhet och för hur kommunikationen ska öka försäljningen, säger Dennis Ahlsén, grundare och vd för Lendo.
DGA:s uppdrag består av att ta fram ett hållbart kreativt koncept som ska bidra till att bredda målgruppen och att öka antal besökare på lendo.se.
Konceptet ska kunna användas i alla kanaler, med fokus på tv, radio, utomhus och digitalt.
– Att DGA integrerar den digitala kompetensen i sin organisation och i vårt kommunikationsarbete redan från start passar vår verksamhet bra, då vi har en helt digital affär i både datorn och mobilen säger Mikael Bogg, marknadschef för Lendo.
Arbetsgruppen på DGA består av Claës af Burén, projektledare, Robert Dysell, planner, Patrik Dunard och Daniel Holmgren, kreativt ansvariga, Emanuel Lantz, digitalt ansvarig, Janna Norberg, ad, Henry Stenberg, copy, Jimmy Bolander, mediestrateg och Isabella Seger, produktionsledare.
– Det nya kommunikationskonceptet ska på ett emotionellt sätt få fler att upptäcka att Lendo har en bra tjänst, som i genomsnitt spar tusentals kronor åt deras kunder. Dessutom vill vi särskilja Lendo från risken att uppfattas som ett sms-låneföretag, säger Claës af Burén, projektledare och vd för DGA.