Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

LensWay utmanar heteronormen

Publicerad: 8 April 2015, 07:50

Johan Larsson och John Valencia

Foto: Pressbild

Reklamfilmen "The Freud-John Slip" är en utmaning till etablissemanget.


Ämnen i artikeln:

LensWayIKEA

Genom YouTube-reklamfilmen vill LensWay bidra till en modernisering av den klassiska reklamen som i ett pressmeddelande beskrivs som konservativ och full av heteronormativa och stereotypa kärnfamiljer.

Champagneentreprenörerna och bloggparet Johan Larsson och John Valencia har huvudrollerna i film nummer två i den uppmärksammade kampanjen med reklamfilmer avsedda enbart för YouTube.

– Vi tycker att det är jättekul att LensWay valde oss för sin nya reklamfilm. Vi älskar verkligen slutresultatet eftersom filmen utmanar på ett befriande sätt samtidigt som den innehåller mycket kärlek, säger Johan Larsson.

Genom humor, värme och en aning ironi hoppas man locka till sig nya kundgrupper. LensWays inhousebyrå står för manus och idé. Lin Eriksson är marknadschef på LensWay, hon förklarar tanken bakom kampanjen:
– LensWay är ett modernt e-handelsföretag som gärna går i bräschen för modig och nytänkande reklam. Dessutom är homosexuella i regel en köpstark målgrupp som vi gärna appellerar till. Sist men inte minst vill vi ge en blinkning till Ikea. För oss är det viktigt att stå upp för minoriteter – oavsett eventuella påtryckningar.

Se filmen här:

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

LensWayIKEA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.