Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 april 2015, 07:50
Johan Larsson och John Valencia
Foto: Pressbild
Reklamfilmen "The Freud-John Slip" är en utmaning till etablissemanget.
Genom YouTube-reklamfilmen vill LensWay bidra till en modernisering av den klassiska reklamen som i ett pressmeddelande beskrivs som konservativ och full av heteronormativa och stereotypa kärnfamiljer.
Champagneentreprenörerna och bloggparet Johan Larsson och John Valencia har huvudrollerna i film nummer två i den uppmärksammade kampanjen med reklamfilmer avsedda enbart för YouTube.
– Vi tycker att det är jättekul att LensWay valde oss för sin nya reklamfilm. Vi älskar verkligen slutresultatet eftersom filmen utmanar på ett befriande sätt samtidigt som den innehåller mycket kärlek, säger Johan Larsson.
Genom humor, värme och en aning ironi hoppas man locka till sig nya kundgrupper. LensWays inhousebyrå står för manus och idé. Lin Eriksson är marknadschef på LensWay, hon förklarar tanken bakom kampanjen:
– LensWay är ett modernt e-handelsföretag som gärna går i bräschen för modig och nytänkande reklam. Dessutom är homosexuella i regel en köpstark målgrupp som vi gärna appellerar till. Sist men inte minst vill vi ge en blinkning till Ikea. För oss är det viktigt att stå upp för minoriteter – oavsett eventuella påtryckningar.
Se filmen här:
Linnéa Kihlström