Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

LeoVegas tar hjälp av landslagsstjärnor i ny VM-kampanj

Publicerad: 7 Juni 2018, 09:54

Foto: Pressbild

Mobilspelsföretaget tar ut svängarna i den nya kampanjen och låter landslagsstjärnorna Stefan Schwarz, Hanna Ljungberg och Andreas Andersson illustrera matchsituationer.


Ämnen i artikeln:

VM 2018LeoVegasReklamKampanj

Tillsammans har Stefan Schwarz, Hanna Ljungberg och Andreas Andersson spelat 241 landskamper och är vana vid diverse matchsituationer. Nu illustrerar de dessa i en ny VM-kampanj tillsammans med LeoVegas Sport och deras ambassadör Patrick Ekwall, som även han snörat på sig fotbollsskorna och tagit på sig en matchtröja för att heja fram det svenska VM-laget.

– Vi har valt att ta ut svängarna med vår VM-kampanj och försökt skapa ett unikt och särskiljande koncept tillsammans med våra VM-ambassadörer Stefan Schwarz, Hanna Ljungberg och Andreas Andersson. Kampanjen bygger till stor del på de tre folkkära landslagsprofilernas spontana agerande på fotbollsplan under filminspelningen. Om än med en viss tvist och med koppling till att LeoVegas Sport erbjuder fler än 15 000 olika spel på fotbolls-VM 2018, säger Mattias Wennerkvist, Sverigechef för LeoVegas Sport, i en kommentar.  

LeoVegas VM-kampanj lanseras idag och pågår under hela fotbolls-VM som avslutas den 15 juli. Utöver TV-reklam går LeoVegas Sports VM-kampanj även i tryckta medier, digitalt och som utomhusreklam.

VM-kampanjen har producerats av Elsner & CO i samarbete med LeoVegas Sport.

Här kan du se kampanjfilmerna:

Alex Hartelius


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.