Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 16 januari 2012, 11:03
Claës af Burén och Suzanne Mathson
Utbildnings- och bemanningsföretaget Lernia väljer Gyro som ny huvudbyrå för reklam och kommunikation. – Gyro visar god förståelse för vår relativt komplexa affärsverksamhet, säger Lernias marknadskommunikationschef Suzanne Mathson.
Som start på samarbetet ska Gyro utveckla Lernias kommunikationskoncept i tv, radio och digitala kanaler.
– Efter en omfattande utvärdering valde vi Gyro för att de visade en god förståelse för vår relativt komplexa affärsverksamhet och för att de är lyhörda och involverar oss i hela arbetsprocessen, säger Suzanne Mathson i en kommentar.
Målet är att stärka Lernias position som ett konsumentvarumärke på utbildnings- och bemanningsmarknaden och samtidigt locka fler företag att välja Lernia.
Claës af Burén, vd för Gyro Stockholm, säger att byrån tillsammans med Lernia utvecklade ett koncept med fokus på olika aspekter kring de svårigheter människor upplever kring att få ett jobb.
– Arbetsprocessen kring det i kombination med vårt engagemang, kreativitet och breda kompetens inom både traditionella och digitala medier, hoppas jag är några av de faktorer som har bidragit till att de nu har valt oss om huvudbyrå.