Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 3 december 2010, 10:02
Värktablettsgenren är en av de med tuffast konkurrens. Här är kampanjen som ska få folk att välja Ibumetin framför konkurrenterna. Bakom står ANR BBDO och Sara Haag.
Värk i vardagen. Som illustreras genom en gatuartist. Det är vad som ska få svenska folket att välja värktabletten Ibumetin framför konkurrenterna.
Tidigare har Ibumetins payoff varit bland annat ”Bryt en vana” som visades genom olika vardagshändelser där människor gjorde just det, bröt en vana.
Åter står vardagen i centrum, denna gång är det en gatuartist som dock står för skådespelarinsatserna.
– Det är en hård konkurrens på marknaden, och svårt att ta för sig. Värktablettsreklam är också hårt styrd av regelverk, vilket gör att det blir svårt att sticka ut, säger Pontus Karlsson, projektledare för Ibumetin på ANR BBDO och fortsätter.
– Vi har försökt göra klassisk intygsreklam på ett annorlunda och roligare sätt. Här tog vi fram en karaktär som alla har sett och fascinerats av; en levande staty. Hur är det att jobba med att stå helt stilla? Får man inte ont i musklerna? Hur gör hon när hon blir förkyld? Susanne i filmerna är en hängiven och stolt yrkeskvinna och vi visar hur hon har det på dagarna och hur Ibumetin kan hjälpa henne.
Kvinnan som spelar Susanne är skådespelerskan och komikern Magdalena In De Betou, som tidigare bland annat synts i tv-serien Cleo.
Arbetsgrupp
Copy--Sara Kolbäck
AD—Andreas Lönn
Produktionsledare— Giustina Guariglia
Projektledare— Pontus Karlsson
Produktionsbolag
Sara Haag AB
Tero Marjamäki