Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Levi's nya kampanj efter byråbytet

Publicerad: 29 juli 2014, 09:10

Bild från reklamfilmen.

Här är Levi's nya storkampanj efter byråbytet. FCB står bakom konceptet #LiveInLevis som startat med en film och som snart ska kompletteras socialt med bland annat kundernas egna Levi's-berättelser.


Ämnen i artikeln:

Levi'sWieden + Kennedy

I fjol bröt Levi's nya marknadschef Jennifer Sey det femåriga samarbetet med reklambyrån Wieden + Kennedy och tog i stället in FCB.

Wieden+Kennedy var bland annat med om att sjösätta jeansjättens första globala kampanj ”Go Forth” med ett uppmuntrande budskap till den amerikanska befolkningen i samband med finanskrisen – man använde bland annat originalinspelningar med poeten Walt Whitman där han läste från sitt verk "America".

Nu är det ett annat stuk som gäller med FCB vid spakarna – ett mer klassiskt modespråk.

”Wear them, dare them, abuse them, share them. You can do anything in a pair of Levi's®. Just don't bore them”, uppmanar jeanstillverkaren som även inför hashtaggen #LiveInLevis.

Adage recenserar kampanjen HÄR.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Levi'sWieden + Kennedy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.