Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Libresse vill bryta tabut kring vulvan

Publicerad: 28 November 2018, 12:25

Genom en tre minuter lång hyllning till vulvan vill Libresse få fler kvinnor att känna sig säkra kring utseendet på sina underliv.


Ämnen i artikeln:

LibresseReklam

Till den amerikanska artisten Camille Yarbroughs låt "Take yo praise" får tittaren i kampanjen "Viva la vulva" se en rad vulvaliknande föremål (grapefrukter, lyckokakor, snäckor" sjunga ikapp med låten och uppmana tittarna att älska sig själva.

Kampanjen, som ska marknadsföra Libresse intimgel, tar avstamp i en rapport som visar att brittiska flickor så unga som nio år gamla vill operera sig för att göra sina blygdläppar mindre.

– Det kan komma flickor till mig och säga att de hatar sina blygdläppar och vill att de ska försvinna helt, berättade gynekologen Naomi Crouch för BBC i samband med att rapporten släpptes.

Det är inte första gången som Libresse genom sin kommunikation vill bryta tabun kring den kvinnliga kroppen. Förra året skippade man för första gången att använda den blå vätska som ska illustrera blod i samband med en reklam för trosskydd.

De första marknaderna som den globala kampanjen "Viva la vulva" visas på är den svenska och danska. Kampanjen är framtagen av Abbott Mead Vickers BBDO och regisserad av Kim Gehrig.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

LibresseReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.