Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lidl följer upp ”Dill”-kampanjen

Publicerad: 5 maj 2014, 09:17

Ingos uppmärksammade kampanj kring popup-restaurangen ”Dill” där det visade sig att en stjärnkock lagade mat med Lidls produkter blev en riktig snackis. Nu följer Lidl upp kampanjen genom en ”fördomsturné”.


Ämnen i artikeln:

LidlDillIngoCaroline Forsshéll

”Jag tror inte på detta. Man får det man betalar för när det gäller kvalitet och innehåll.”

Så löd Sunne-bon Marie Söhrmans inlägg på Lidls Facebook-sida i oktober förra året.

Nu  har Lidl gett sig ut på en turné för att bevisa att mat med bra  kvalitet inte nödvändigtvis måste kosta mer.  Matkedjan har kopplat in  den brittiska stjärnkocken Angela Hartnett, som har haft Gordon Ramsay som mentor.

Hon och ett team på sex kockar öppnar en  gourmetrestaurang för en kväll i Östra Ämtervik utanför Sunne. Det vill  säga den ort där just Maria Söhrman bor.

Lidl menar dock att Marie  Söhrman inte är ensam om att ha fördomar om bolagets produkter och  därför ska restaurangen färdas genom att Sverige som ett 20-ton tungt  ekipage. Turnén pågår till och med slutet av juni.

– När vi öppnade  Dill i Stockholm ville vi visa att alla har råd att äta mat av god  kvalitet. Nu tar vi det ett steg vidare och drar ut i Sverige  tillsammans med Angela för att bjuda på bra och god mat, säger Caroline  Forsshéll, kommunikationschef på Lidl i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.