Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 5 maj 2014, 09:17
Ingos uppmärksammade kampanj kring popup-restaurangen ”Dill” där det visade sig att en stjärnkock lagade mat med Lidls produkter blev en riktig snackis. Nu följer Lidl upp kampanjen genom en ”fördomsturné”.
”Jag tror inte på detta. Man får det man betalar för när det gäller kvalitet och innehåll.”
Så löd Sunne-bon Marie Söhrmans inlägg på Lidls Facebook-sida i oktober förra året.
Nu har Lidl gett sig ut på en turné för att bevisa att mat med bra kvalitet inte nödvändigtvis måste kosta mer. Matkedjan har kopplat in den brittiska stjärnkocken Angela Hartnett, som har haft Gordon Ramsay som mentor.
Hon och ett team på sex kockar öppnar en gourmetrestaurang för en kväll i Östra Ämtervik utanför Sunne. Det vill säga den ort där just Maria Söhrman bor.
Lidl menar dock att Marie Söhrman inte är ensam om att ha fördomar om bolagets produkter och därför ska restaurangen färdas genom att Sverige som ett 20-ton tungt ekipage. Turnén pågår till och med slutet av juni.
– När vi öppnade Dill i Stockholm ville vi visa att alla har råd att äta mat av god kvalitet. Nu tar vi det ett steg vidare och drar ut i Sverige tillsammans med Angela för att bjuda på bra och god mat, säger Caroline Forsshéll, kommunikationschef på Lidl i en kommentar.
Karl-Johan Byttner