Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 juni 2013, 14:30
INGOS annons för Lidl gick segrande ur dagens reklamcup-match
Ämnen i artikeln:
ReklamcupenI den sjätte matchen av Reklamcupen vinner Lidl och INGO en väldigt tajt kamp mot Pools annons för KLM där Folkets röst till slut fällde avgörandet.
På grund av att Christina Knight som idag är jävig och därmed får avstå från att rösta blev slutresultatet 4-4 och då säger reglerna att Folkets röst avgör.
I slutändan var det endast 11 röster som skilde de båda bidragen åt.
Markus Lindsjö, art director på The Fan Club säger:
Lidl levererar en konflikt snabbt och då vinner man i min bok över en lite för krånglig bildgåta.
Anders Hegerfors, copywriter på Forsman & Bodenfors säger:
Ett roligt sätt att utnyttja – och bygga – sin lågprisposition
Krister Berntsson
Ämnen i artikeln:
Reklamcupen