Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lidl/INGO vann jämn cupmatch

Publicerad: 27 juni 2013, 14:30

INGOS annons för Lidl gick segrande ur dagens reklamcup-match


Ämnen i artikeln:

Reklamcupen

I den sjätte matchen av Reklamcupen vinner Lidl och INGO en väldigt tajt kamp mot Pools annons för KLM där Folkets röst till slut fällde avgörandet.

På grund av att Christina Knight som idag är jävig och därmed får avstå från att rösta blev slutresultatet 4-4 och då säger reglerna att Folkets röst avgör.

I slutändan var det endast 11 röster som skilde de båda bidragen åt.

Markus Lindsjö, art director på The Fan Club säger:
Lidl levererar en konflikt snabbt och då vinner man i min bok över en lite för krånglig bildgåta.

Anders Hegerfors, copywriter på Forsman & Bodenfors säger:
Ett roligt sätt att utnyttja – och bygga – sin lågprisposition

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Reklamcupen

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.