Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lidl-kampanjen ”Le Bon” vinner guld i Media

Publicerad: 22 juni 2016, 18:58

Ingo vinner guld för Lidl.

INGO blir den stora vinnaren i kategorin Media. De kammar hem ett guld, ett silver och ett brons.


När nomineringarna avslöjades hade INGO fem nomineringar i Media. Nu vinner de guld och brons för den "ripoff" de gjorde på Nobelfesten för Lidl – "Le Bon". De nya lejonen sällar sig till de som kampanjen redan vunnit hittills i veckan – två silver och ett brons.

Även "The Swedish Number" som INGO står bakom, och som är Cannes mest prisade svenska kampanj, vinner ett silverlejon i Media.

Silver vinner också Primes Hemnet-kampanj "The House of Clicks". Det sista svensklejonet i kategorin går till Forsman & Bodenfors för appen "Slow Down GPS". För den kampanjen får de ett brons.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.