Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lidl ser över sin hyllade marknadsföring

Publicerad: 5 juli 2016, 11:16

Event som Lidls "Le Bon" kan överges. Till höger Lidls kommunikationschef Caroline Forsshéll.

Lidl undersöker hur de ska gå vidare efter succékampanjen "Le Bon". Enligt källor kan det innebära ett de går ut i byråpitch och att Ingo förlorar uppdraget – men Lidl dementerar bestämt.


Ämnen i artikeln:

Le BonLidlIngoCaroline Forsshéll

Byrån Ingo har haft uppdrag hos Lidl sedan sju år tillbaka. Framförallt de tre senaste åren har samarbetet varit succéartat, med pop-up-restaurangen Dill, "fördomsturnén" och nu senast Nobelfestkopian "Le Bon" som kammat hem flera såväl guldägg som lejon.

Nu har Lidl precis avslutat en stor undersökning där man bland annat ser över det omtalade kommunikationskonceptet tillsammans med inhyrda konsulter.
– Vi ska se vad som är nästa steg för oss. Jag säger inte att det blir ett nytt koncept, det är mycket möjligt att det blir det tredje steget i konceptet vi startade för tre år sedan. Vi tittar på nästa del i vår kommunikation helt enkelt, säger Caroline Forsshéll, kommunikationschef på Lidl.

Enligt uppgifter till Resumé går Lidl ut i byråpitch i augusti, vilket innebär att Ingo riskerar att förlora uppdraget. Det här skulle kunna vara resultatet av Lidls vd-byte till Johannes Fieber i februari. Men Caroline Forsshéll dementerar samtliga uppgifter med eftertryck.
– Vi går inte ut i pitch och har ingen anledning att göra det. Vi har ett avtal med Ingo och efter sommaren ska vi göra julfilmer med dem. Vi är väldigt nöjda med vårt samarbete och är inne på en rolig resa tillsammans.

När går avtalet med Ingo ut?
– Vi har ett avtal som förlängs automatiskt ett år i taget, så jag vet inte exakt när det går ut.

Är det tänkt att Ingo ska jobba fram det nya kommunikationskonceptet?
– Ja, jag jag kan inte se... Jag är mammaledig och jobbar parallellt med Ingo och tittar på nya kommunikationskonceptet just nu. Men sen har det gått långsammare än planerat, eftersom undersökningen varit så omfattande och tagit otroligt lång tid.

Är det klart att Ingo ska jobba fram nästa konceptet?
– Ja, det är tanken.

Det är klart alltså?
– Ja, kla... Jag har inte tänkt på det på något annat sätt. Vi har kört på nu i sju år som sagt och det fungerar bra.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.