Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lidl snålar vidare

Publicerad: 3 augusti 2010, 07:51

Greys färglösa bidrag möter Kings kammade falk i DN:s reklamcup.


Dagens tävlande.

Kan en rovfågel tappa håret? Ja, i Kings annons för Naturskyddsföreningen kan den tydligen det. Kunden fyller nämligen hundra år och den gamla falken ska spegla det faktumet.

Lidl, som vanligtvis brukar prata om sina besparingsåtgärder för att hålla ned priserna, går ett steg längre: De slopar färgen i annonsen. Istället får läsaren möjlighet att fylla i färgerna med hjälp av en färgkod.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.