Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lidl vill hylla kunderna med nya kampanjen

Publicerad: 5 September 2019, 09:27

Karaktären Roger spelas av Fredrik Lexfors, som enligt Lidl även i verkligheten är en trogen kund hos matkedjan.

Lidl utvecklar sitt kommunikationskoncept "Allt annat är olidligt" med en reklamfilm som ska hylla matkedjans kunder. Huvudrollen spelas av en verklig trogen Lidlkund.


Ämnen i artikeln:

VoltLidlReklamJMWGolinBella GoldmanMake Your Mark

I maj 2018 lanserade Lidl sitt nya kommunikationskoncept "Allt annat är olidligt" som tagits fram under ledning av marknads- och kommunikationsdirektör Bella Goldman tillsammans med nya byråpartnern Volt. Målsättningen med konceptet var att förändra uppfattningen om Lidl, genom att sluta se Lidl som en ”lågpriskedja” och istället som ett fullvärdigt alternativ till konkurrenterna.

LÄS MER: "Därför vill Bella Goldman göra Lidl rättvisa"

Nu utvecklar Lidl sitt koncept med en kampanj där man hyllar sina kunder, under temat "Tillsammans gör vi Sverige mindre olidlig".

– Varje dag får vi bevis på att vi har tusentals lojala kunder som har fattat grejen med Lidl, de har upptäckt att det går att köpa mat av hög kvalitet till bra priser. Vi vill därför tacka och hylla dem i första delen av vår nya kampanj. Framöver kommer vi få se mer av våra kunder, de som upptäckt det andra har missat, säger Bella Goldman i ett pressmeddelande.

Precis som i den senaste reklamfilmen figurerar karaktären Roger även i den nya. I filmen bjuder Roger in sina grannar och vänner att smaka på Lidls sortiment. Roger spelas av Fredrik Lexfors, som enligt Lidl även i verkligheten är en trogen kund.

Den nya kampanjen kommer tas ut i såväl tv, radio, print, webb som sociala medier.
Bakom kampanjen står Lidl och företagets byråfamilj; reklambyrån Volt, mediebyrån Starcom, contentbyrån Make Your Mark och PR-byrån JMWGolin som tillsammans under Lidls ledning säkerställt en integrerad kampanj.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.