Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Life går på djupet

Publicerad: 7 Februari 2011, 16:06

En kampanj på djupet. Det är minst sagt Life:s senaste film där när man kampanjar för sin storsäljare Life Krill.


Ämnen i artikeln:

Göran BrobergLifeRöjning

Kampanjen, som kommer att gå i TV4, lyfter fram hälsokostkedjan Lifes storsäljare Krill.

Produkten lanserades förra våren, och sålde slut  första veckan den lanserades och kommer nu att lanseras i Lifes samtliga butiker.

– Vi ställde oss frågan vad är krill? Och när vi började leta hittade vi många intressanta fakta till exempel att Krill är en liten räka som finns i nästan alla hav på jorden och utgör världens största biomassa. Krillen lever i jättelika stim och kan bli upp till sex centimeter långa och väga upp till två gram. De lever av plankton och det är därigenom de får sin omega-3 och sina antioxidanter. Och vi ville visa Krillen i den naturligt rena miljön, berättar Göran Broberg, cd på Röjning kring den nya kampanjen. 

Kampanjen går upp 18 februari och blir också Lifes första tv-kampanj.

Fakta

Filmen är gjord av ligist film

Reklamkoncept Röjning

Förpackning Brand Union

Media Byrå TBS

Arbetsgrupp

CD Göran Broberg

Copy Charlotte Wik

Produktionsledning Lisa Hammarstrand

AD Joakim Hinders/Sara Cheung/Jakob Eklund

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Göran BrobergLifeRöjning

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.