Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lill-Babs frontar en tuff telefon i lyxförpackning

Publicerad: 1 november 2012, 14:30

Lill-Babs med sin telefon.

Lill-Babs frontar en tuff telefon i lyxförpackning när hon blir Doros nya nordiska varumärkesambassadör.


Efter 55 år som artist är Lill-Babs en av de mest folkkära underhållarna  i Sverige. Nu inleder hon ett samarbete med Doro som ny  varumärkesambassadör i Sverige, Norge och Danmark.

– Lill-Babs är en perfekt ambassadör för oss. Hon är sinnebilden av en  aktiv och nyfiken person mitt i vår målgrupp. Det är en fördom att alla  som passerat pensionsstrecket börjar ta det lugnare. Det  räcker att  titta på Lill-Babs för att förstå det, säger Camilla Nilsson,  marknadschef på Doro i en kommentar.

Doro satsar på målgruppen över 65 år och Doro PhoneEasy® 615, utvecklad i samarbete med det svenska   designföretaget Ergonomidesign, är anpassad för en äldre målgrupp då den   har stora knappar som är lätta att hantera, en display med tydlig   kontrast och en högre ljudsignal än vanliga mobiltelefoner.

– Jag vill fortsätta att vara engagerad i musiken så länge jag kan. När man flyger och far som jag gör är mobiltelefonen oumbärlig.  Doros mobiltelefoner är lätta att använda, har bra ljud och enkla och  tydliga funktioner.  Det underlättar kontakten med fans och nära och  kära, säger Barbro "Lill-Babs" Svensson i en kommentar.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.