Reklam
Lilla pr-byråns skräll i 100-wattaren
Publicerad: 2 oktober 2013, 06:46
Mattias Ronge, vd Deportivo.
Den ”lilla” pr-byrån Deportivo, med 15 anställda, har fått hela fyra nomineringar i 100-wattaren. Därmed är Deportivo den fjärde mest nominerade byrån efter stora reklambyråer som F&B, Åkstam Holst och Ingo.
MH
Magnus Helander
Deportivo, en liten pr-byrå, fått hela fyra nomineringar för tre olika kampanjer. Bara de riktigt stora reklambyråerna F&B, Åkestam Holst och Ingo har fler.
– Vi är bara femton personer. Att vi trots detta tillhör den skara som har flest nomineringar i 100-wattaren, och det med tre olika kampanjer, är ett väldigt gott betyg. Vi pratar mycket om vikten av att skapa förtjänad uppmärksamhet och att arbeta med innovation som kommunikation. Nomineringarna visar att våra kampanjer också har effekt för våra uppdragsgivare, säger Deportivos vd Mattias Ronge.
Deportivo är nominerat två gånger för caset ”Sweat for water” för Unicef. Dessutom har Deportivo nominerats för Unicef-kampanjen ”Likes köper inte vaccin”, tillsammans med F&B, samt MTV-kampanjen ”Catch Steve Angello”.
Deportivo, som ökat vinsten, har medvind just nu – förra veckan fick pr-byrån reda på att man är både finalister och ”shortlistade” i Lovies.