Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lilla pr-byråns skräll i 100-wattaren

Publicerad: 2 Oktober 2013, 06:46

Mattias Ronge, vd Deportivo.

Den ”lilla” pr-byrån Deportivo, med 15 anställda, har fått hela fyra nomineringar i 100-wattaren. Därmed är Deportivo den fjärde mest nominerade byrån efter stora reklambyråer som F&B, Åkstam Holst och Ingo.


Ämnen i artikeln:

Mattias RongeDeportivo100-wattaren

Deportivo, en liten pr-byrå, fått hela fyra nomineringar för tre  olika kampanjer. Bara de riktigt stora reklambyråerna F&B, Åkestam Holst och Ingo har fler.

– Vi  är bara femton personer. Att vi trots detta tillhör den skara som har  flest nomineringar i 100-wattaren, och det med tre olika kampanjer, är  ett väldigt gott betyg. Vi pratar mycket om vikten av att skapa  förtjänad uppmärksamhet och att arbeta med innovation som kommunikation.  Nomineringarna visar att våra kampanjer också har effekt för  våra uppdragsgivare, säger Deportivos vd Mattias Ronge.

Deportivo är nominerat två gånger för caset ”Sweat for water” för Unicef. Dessutom har Deportivo nominerats för Unicef-kampanjen ”Likes köper inte vaccin”, tillsammans med F&B, samt MTV-kampanjen ”Catch Steve Angello”.

Deportivo, som ökat vinsten, har medvind just nu – förra veckan fick pr-byrån reda på att man är både finalister och ”shortlistade” i Lovies.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.