Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Linda Piras budskap till unga kvinnor: Börja pensionsspara

Publicerad: 31 Augusti 2015, 11:16

Artisten Linda Pira möter sig själv som gammal i reklamfilmen från AMF

Foto: Nicolas Peyrau

När hiphopartisten är med i en kampanj för AMF gör hon det genom att rappa och sjunga 90-talshiten "I swear". Fast i den nya svenska versionen handlar budskapet om att tänka på framtiden.


Ämnen i artikeln:

MindshareAMFForsman & BodenforsDiktator

Det är fraförallt inom gupperna kvinnor och låginkomsttagare som människor är stressade över sin pension. Därför har AMF inlett ett samarbete med hip-hopartisten Linda Pira för att nå ut till fler med sitt budskap.

– Pension är en grej man inte tänkt på och skjutit upp. Men när jag fick förfrågan och gick in i det här förstod jag verkligen hur viktigt det är. Min pappa har tjatat på mig om att spara sedan jag var liten. Han gick i pension för två år sedan och även om han har det ganska bra önskar han också att han började tidigare, säger Linda Pira i ett pressmeddelande.

Att Linda Pira gör reklam för pensionsparande kanske kan förvåna hennes unga fans men även det faktum att hon sjunger förutom att rappa. På grund av att hon slet ut sin röst när hon thaiboxades i sin ungdom hör det nämligen till ovanligheterna.

– Vi är väldigt glada att Linda, i egenskap av hiphopdrottning, tackade ja till ett samarbete med AMF. Det är en oväntad kombo, men hon tackade ja för att hon tycker att det är en angelägen fråga. Det viktigaste för oss är att väcka pensionsfrågan i den här målgruppen och det är kul att låten blev så bra att Linda vill spela den under sin turné, säger Annika Frankel, ad på Forsman & Bodenfors.

Reklambyrå: Forsman & Bodenfors
Produktionsbolag: Diktator
Postproduktion: The Line
Mediabyrå: Mindshare och BeOn

Se en intervju från inspelningen här och titta på resultatet nedan:

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.