Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 september 2017, 09:04
Foto: Wikimedia Commons / Licc
Lindex släpper ny shoppingapp, utvecklad av DigitasLBi. "Reklam och marknadsföring har förflyttat sig bort från traditionella kampanjer" säger Anki Knutsson, client director på DigitasLBi.
Den nya appen ska hjälpa användaren i sin shopping och erbjuda en mer personlig köpupplevelse. Appen är utvecklad tillsammans med den digitala byrån DigitasLBi.
– Reklam och marknadsföring har förflyttat sig, bort från traditionella kampanjer, mer mot den totala kundupplevelsen, säger Anki Kunutsson, client director på Digitas LBi. Detta gäller ju i högsta grad även för klädbranschen i allmänhet – och Lindex i synnerhet. I dag måste vi jobba med hela användarresan och det Lindex kan göra för att förhöja och renodla den.
Allt i appen är till salu och användarna kommer via den erbjudas specialerbjudanden. Appen samlar även all shoppingdata kopplat till användarens kort.
– På Lindex har vi så oerhört lojala och hängivna kunder, som alla vill vara en del av varumärket. Med den här appen får de ett bättre och mer anpassat sätt att hålla sig uppdaterade, bli inspirerade och shoppa, säger Henrik Sörstedt, head of digital business development på Lindex. Vårt samarbete med Digitas Lbi har varit en extremt viktig del av att skapa en sömlös shoppingupplevelse för våra kunder och samtidigt utveckla vårt digitala ekosystem och vårt erbjudande och därmed hålla oss själva uppdaterade vad gäller olika trender och tekniker.