Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lindex-medarbetare gör bh-reklam

Publicerad: 18 februari 2014, 13:43

Klädkedjan Lindex drar igång en kampanj där modellerna är företagets egna medarbetare. Upplägget går ut på att kunderna ska hitta sin perfekta bh till varje tillfälle.


Ämnen i artikeln:

Lindex

Lindex introducerar ett nytt system och nya metoder för presentera bh:s i butiker och online i anslutning till kampanjen.

Medarbetarna  fick frågan om vara modeller i Lindex-kampanjen ”Bra Volution”, som går  ut på att uppmana kvinnor att hitta sin bh.

Lindex fick många  anställda som ville medverka, 45 personer tog sig vidare till castingen  och fem modeller har valts ut för att fotograferas i London om ett par  veckor.

– Våra medarbetare är experter på underkläder. När det  handlar om att hitta en passform på BH, som utgår från olika kvinnors  behov och kroppar, var det självklart att våra medarbetare är de som  visar modellerna på bästa sätt, säger Inger Lundqvist, design- och  inköpschef för underkläder på Lindex i en kommentar.

Mimmi Klöfver och Adalmina Piechal är designers på Kid´s Wear på Lindex tillika två av modellerna som ingår i kampanjen.

–  Castingen har varit en otrolig upplevelse, att få se hur processen går  till och få vara en del av den var roligt. Hela castingteamet har varit  professionella och fick oss att känna oss avslappnade, säger duon i en  kommentar.

Kampanjen lanseras vecka 19-20 och det nya sortimentet finns i Lindex butiker och online från i maj.

Lindex har 470 butiker på 16 marknader.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Lindex

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.