Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lingongrova hakar på Tiktok-fenomet med hjälp av Sarah Sjöström

Publicerad: 22 Januari 2020, 15:26

I duetten blir familjens galna glädjetjut en reaktion på hur Sarah Sjöström äter en skiva Lingongrova.

Foto: Ehrenstråhle

Tillsammans med simstjärnan Sarah Sjöström gör Lingongrova en egen version av ett viralt Tiktok-fenomen.


Ämnen i artikeln:

Sarah SjöströmEhrenstråhleTikTokPågen

För någon vecka sedan lade amerikanskan Mia Tomeo upp en film på Tiktok som visar hur hon och hennes familj reagerar när hon får beskedet att hon kommit in på college. Tack vare otaliga så kallade ”duetter” blev klippet snabbt viralt och har i skrivande stund visats över 35 miljoner gånger. 

Nu hoppar Lingongrova som första svenska varumärke på fenomenet tillsammans med samarbetspartnern Sarah Sjöström. I duetten ser det ut som att familjens galna glädjetjut är en reaktion på hur simstjärnan äter en skiva Lingongrova. 

Inlägget från Lingongrova är en del i det större kommunikationskonceptet #LingonGrovaBuiltThisBody med Sarah Sjöström som frontfigur, som tagits fram av Ehrenstråhle och Pågen. Videon är även publicerad på Sarah Sjöströms Instagram.

– Vi stötte på duettversioner av Mia Tomeo-klippet lite överallt och fick ganska snabbt idén om att koppla ihop fenomenet med Sarah Sjöström och Lingongrova. Både Sarah och Pågen tyckte att det var en kul grej. Vi har gjort en massa olika insatser på temat #LingonGrovaBuiltThisBody som på olika sätt dramatiserat Sarahs oväntat stora Lingongrovakonsumtion, säger Karl Arildsson, art director på Ehrenstråhle, till Resumé. 

Vad finns det för egenvärde i att vara tidiga på plattformen för er?
– Det finns inget egenvärde i sig – men Tiktok är i dag en enorm kanal där Sarah dessutom är ganska ny. Så både hon, vi och kunden tyckte det var spännande och kul att utforska en helt ny plattform.

Arbetsgrupp

Karl Arildsson, Art Director

Mathias Svensson, Copywriter

Stina Tjebbes, projektledare

Lisen Axelsson, produktionsledare

Charlotte Harbäck, final art & motion design

Monica Bergen, Marketing Manager, Pågen

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.