Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Linköpings universitet väljer Futurniture

Publicerad: 9 december 2013, 08:09

Linköpings universitet

Futurniture är Linköpings universitets strategiska byrå. Ett omfattande varumärkesarbete har redan dragit igång. Syftet är en tydligare och starkare position för universitetet.


Ämnen i artikeln:

Futurniture

– Vi delar ett tvärvetenskapligt förhållningssätt, vilket varit en betydelsefull del av både vår och byråns filosofi sedan start. Det bådar gott inför ett givande och nära samarbete. Byrån har dessutom en imponerande erfarenhet av att jobba både nationellt och internationellt vilket tilltalade oss som konkurrerar med 17 000 universitet i världen, säger Mariethe Larsson, kommunikationsdirektör Linköpings universitet i ett pressmeddelande.

Linköpings universitet fick universitetsstatus 1975. I dag är det Sveriges femte största lärosäte med 28 000 studenter och 4 000 anställda. Redan från början valde LiU att gå sin en egen väg och tog rollen som förnyare av svenskt utbildningsväsen. Deras tvärvetenskapliga utbildningsprogram (bl a den välkända I-linjen), förnyelse av läkarutbildningen, forskningsmetoder och pedagogik har idag anammats av de flesta svenska universitet.

– Linköpings universitets historia är kantad av experimentlust, ambition och mod. De är en pionjär inom svensk högskoleutbildning, de är världsledande inom en rad forskningsområden och deras studenter etablerar sig snabbt på arbetsmarknaden. Självklart ser vi fram emot att förtydliga vilka de är och vad de står för, säger Frida Eriksson, kundansvarig projektledare Futurniture.  Varumärkesarbetet kommer att pågå under 2014.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Futurniture

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.