Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Linnéa Claesons nya reklamgig – ska inspirera kvinnor

Publicerad: 5 September 2017, 09:38

Linnéa Claeson är aktuell med sin medverkan i Stadiums omtalade kampanj med feministiskt budskap. Hon är också en del i Lykos senaste kampanj "Women Highlighted by Lyko" där inspirerande kvinnor får ta plats och dela med sig av sina erfarenheter.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerReklamkampanjLinnéa ClaesonStadiumLyko

Kvinnorna i fokus är förutom handbollsspelaren och nätaktivisten Linda Pira, Julia Frej, Madeleine Vall Beijner och Josefine Bengtsson.

Lyko skriver i sitt pressmeddelande att man genom kommunikationskoncept

"Fokuserar på att lyfta fram det positiva och vackra hos människor och saker i vår omgivning. Genom att belysa saker som är viktiga, intressanta, roliga eller speciella på något sätt är målsättningen att göra världen lite bättre och roligare."

Hanbollsproffset Linnéa Claesson som gjort sig ett namn som opinionsbildare genom Instagramkontot @assholesonline där hon uppmärksammar nätkränkningar och sexuella trakasserier är även aktuell med Stadiums omtalade kampanj med kvinnliga idrottsprofiler som sätter ljuset på inkomstskillnader mellan manliga och kvinnliga atleter.

Lykos kampanj består innefattar en Youtube-serie på sex avsnitt där vi får följa med in i respektive kvinnas värld och höra mer om deras spännande resa. Vi följer med till studion, till boxningsringen och ut i naturen. Förutom på YouTube sprids filmerna i på Lykos sociala kanaler. Filmerna sänds under hösten 2017 och är producerade tillsammans med produktionsbolaget Megapixel.

– Den här gången har vi valt att highlighta inspirerande kvinnor som valt att gå sin egen väg och följa sina drömmar. I en värld där det nns många regler och förväntningar, vågar de satsa helhjärtat på sin passion. En stor del av vår följarbas består av yngre kvinnor, därför kändes det extra relevant att highlighta de här inspirerande kvinnorna och dela deras historier med budskapet: Vad skulle du göra om du inte var rädd för att misslyckas? säger berättar Lena Hirvasoja, Creative Lead på Lyko i pressmeddelandet.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.