Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Linnéuniversitetet blickar bortom utbildningarna

Publicerad: 29 mars 2019, 09:26

Att plugga på universitet är mer än att bara sitta i skolbänken. Den insikten ligger till grund för Linnéuniversitetets senaste kampanj, signerad kommunikationsbyrån Rodolfo.


Ämnen i artikeln:

LinnéuniversitetRodolfoReklam

Linnéuniversitetet har i flera år haft sloganen "Ett universitet där allt är möjligt", en slogan som även ligger till grund för kommunikationskonceptet "Ett universitet där livet är möjligt".

Tanken är att man ska visa på vilka möjligheter till en tillfredsställande fritid det finns i städerna Kalmar och Växjö, två universitetsstäder som tävlar med betydligt större konkurrenter.

I årets rekryteringskampanj har man i samarbete med kommunikationsbyrån Rodolfo valt att porträttera studentlivet som det verkligen är – en blandning av sista-minuten-pluggande, träning, kåraktiviteter och en möjlighet att träffa nya människor.

– Universitet har en tendens att kommunicera väldigt rationellt och informativt. Den här gången vill vi titta utanför föreläsningssalen och fokusera på att skapa känslor. Studietiden är ju trots allt mer än bara antal högskolepoäng och antagningskrav, säger Ludwig Jonsson på Rodolfo.

I en annan del av kampanjen lyfter Linnéuniversitetet fram det mångfaldstänk som länge präglat universitetet. Både i den filmen och på kampanjsajten står Microsoft-stipendiaten och programmeringsstudenten Ebtisam Mohammedsalih i centrum.

– Vi är väldigt stolta över att Linnéuniversitetet är en så schysst studiemiljö, där en massa olika tankar och kunskaper får plats. Därför känns det så bra att få visa upp personerna som gör den miljön till vad den är, berättar Linnéuniversitetets sektionschef för studentrekrytering och studentkommunikation Maja Rudhe.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.