Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Linus Almqvist tar över efter Nerpin

Publicerad: 20 Oktober 2008, 15:01

Presschefen Mark Vadaz blir strategiskt ansvarig för all extern kommunikation. Varumärkeschef Linus Almqvist tar över marknadsfrågorna.


Linus Almqvist blir ansvarig för Vattenfalls marknadskommunikation.

Efter en omorganisation börjar Vattenfalls nya kommunikationsavdelning ta form: Mark Vadaz, som rekryterades till posten som presschef från SJ i våras, blir strategiskt ansvarig för all extern kommunikation.

Samtidigt blir varumärkeschefen Linus Almqvist ansvarig för all marknadskommunikation. Han tar över efter marknadschefen Stefan Nerpin, som lämnade Vattenfall för SEB i augusti.

För tillfället genomför Vattenfall en stor mediebyråpitch, som innefattar samtliga marknader där Vattenfall är verksam.  
– Vi räknar med att den ska vara klar före årsskiftet, säger Linus Almqvist.

Vattenfall har i dag Lowe Brinfors som reklambyrå.

Ser ni även över reklambyråsamarbetena?
– Nej, vi har inga sådana planer, säger Mark Vadaz.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.