Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Linus Almqvists första kampanj för Barncancerfonden

Publicerad: 6 februari 2014, 13:02

Friskvårdseventet Ski of Hope ska förbättra hälsan och bidra till Barncancerfondens insamling. Efter ett drygt halvår som kommunikationschef blir eventet Linus Almqvists första.


Ämnen i artikeln:

BarncancerfondenLinus Almqvist

Tidigare var Linus Almqvist varumärkeschef på Vattenfall. Den 14 augusti förra året tillträdde han tjänsten som kommunikationschef på Barncancerfonden.

– Jag ska bidra till målet att fördubbla de insamlade pengarna per år från 180 miljoner kronor till 360 miljoner kronor på fem år. Det är en enorm utmaning där kommunikationen blir helt avgörande för hur väl vi kommer att lyckas, sa han till Resumé då.

Och Linus Almqvists början mot Barncancerfondens ökade inkomster tar alltså avstamp i hans första kampanj. Enligt honom är friskvårdseventet Ski of Hope är en del i att Barncancerfonden ska nå en bredare målgrupp och skapa nya möjligheter till insamling.

– Vi vill genom vår friskvårdssatsning få människor i dagens stressade samhälle att må bättre. Dels genom fysisk aktivitet, men också genom att hjälpa andra. Det blir en win-win, säger Linus Almqvist.

Enligt Linus Almqvist är Ski of Hope en del av att äga motionsevent som fenomen för insamling i Sverige. Genom åren har Barncancerfonden haft en del andra motionsevent, bland andra Spinn of Hope, Hockey of Hope och Ride of Hope. Linus Almqvist hoppas att Ski of Hope, liksom de andra motionseventen, ska bli ett årligt återkommande arrangemang.

– Vi vet att det finns många eldsjälar runt om i landet som vill hjälpa till och bidra till insamlingen. Under själva eventet hoppas vi få in en halv miljon kronor, säger Linus Almqvist.

Ski of Hope hålls på Gärdet den 15 februari 2014.

I övriga landet får den som vill anmäla och arrangera sitt eget Ski of Hope.

Marknadsföringen består förutom eventet av utomhusreklam och reklamfilm i nationell tv.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.