Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Linus Karlsson: ”Lanseringen av IGTV största nyheten i veckan”

Publicerad: 21 Juni 2018, 18:06

Linus Karlsson på Creatives on the beach där han satt med i en panel.

Foto: Julia Lundin

Reklamtungviktaren Linus Karlsson var på snabbvisit i Cannes för att bland annat sitta i Facebooks Creative Council. Vad tar han med sig från vistelsen?


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerCP+BCannes Lions 2018Cannes LionsLinus KarlssonReklam

Linus Karlsson kallas i branschen för ”världens bästa reklamare” och anses som ett geni inom det kreativa. Han har arbetat på den amerikanska reklambranschen i runt 25 år och har drivit framgångsrika byråer som Mother, McCann och Commonwealth. Sedan i höstas arbetar han som global kreativ chef på CP+B med Boulder och New York som bas, och i nära samarbete med Erik Sollenberg som är global vd.

Linus Karlsson var under torsdagen på blixtvisit i Cannes.

Vad gör du här?
– Jag är här för Facebook Creative Council och lite annat. Men framförallt är jag på väg hem för att fira midsommar och kolla Sverige-Tyskland i en stuga i Småland.

Har du hunnit snappa upp några trender under Cannes Lions?
– Inget som är värt att bli upprymd över. Men jag tycker det är ett relativt bra år kreativt. McCann dominerar stort vilket är kul att se. Lanseringen av IGTV är väl den största nyheten den här veckan.

Du tillträdde din nya tjänst som global chef på CP+B för ett halvår sedan. Hur trivs du?
– Det har varit fantastiskt roligt så här långt. En kreativ pånyttfödelse i klippiga bergen för mig personligen. CP+B är ett jäkligt härligt företag med väldigt bra människor.

Hur går det på lördag?
– Jag tror Sverige skickar hem tyskarna.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.