Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Liseberg använder Mypitch

Publicerad: 17 November 2010, 08:03

Liseberg använder Mypitch för att marknadsföra sin nya skräckattraktion. Det globala nätverket har nu åtta veckor på sig att komma upp med idéer.


Ämnen i artikeln:

MypitchLiseberg

Lisebergstornet på 146 meter håller just nu på att byggas om till Europas högsta ”fritt fall”. Premiären sker i april 2011, och en del i marknadsföringen är att Mypitch ska visualisera pay offen: ”Din högsta önskan eller värsta mardröm”.

Pitchperioden pågår fram till den 25 januari. De tio bästa bidragen som Mypitch-nätverket kommer upp med kommer att publiceras på Lisebergs hemsida som ”månadens kampanj” mellan mars och december.

– Vi jobbar idag med fantastiskt duktiga kreatörer som känner till oss, vår produkt och vår marknad väldigt väl. Men det ska samtidigt bli spännande att testa Mypitch nätverkoch se vad kreatörer som aldrig har hört talas om Liseberg har för förslag, säger Katarina Kolb, reklamchef på Liseberg, i en kommentar.

Nöjesfältets nuvarande byrå är Valentin & Byhr.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

MypitchLiseberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.