Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Liseberg och F&B går skilda vägar

Publicerad: 16 December 2013, 11:48

Kampanjen för Glada barn-garantin som gjordes av F&B.

Samarbetet mellan Liseberg och reklambyrån Forsman & Bodenfors avslutas efter bara ett år. – F&B är nog Sveriges bästa reklambyrå, men det är som ett äktenskap, ibland stämmer det inte, därfär går vi skilda vägar, säger Kent Kierdorf, som nu lämnar marknadschefsrollen för att bli Lisebergs försäljningschef.


Ämnen i artikeln:

Kent KierdorfForsman & BodenforsLiseberg

Liseberg har under det årslånga samarbetet med Forsman & Bodenfors gjort tre stora nationella kampanjer – Glada barn-garantin, Kaninlandet och julkampanjen.

Men nu ser sig Liseberg om efter en ny reklambyrå.

– Vi gick in i samarbetet för ett år sedan och kände på varandra. Det var som ett äktenskap – vi gick in i det med liv och lust, men det stämde inte riktigt för oss, säger Kent Kierdorf till Resumé.

Samtidigt som Liseberg avslutar samarbetet med F&B rekryterar nöjesparken en ny marknadschef, eftersom Kent Kierdorf i den nya organisationen i stället blir försäljningschef.

Liseberg har tidigare arbetat med bland annat Shout och Valentin & Byhr. Om någon av dessa byråer får förtroendet framöver återstår att se.

– Vi vet vad de kan, men det finns många bra byråer, säger Kent Kierdorf.

Han hoppas göra klart med ny byrå inom kort och säger att Liseberg har ett bra grepp om de byråer som kan vara aktuella.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.