Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lisebergs nya marknadschef släpper gamla reklamfilmer

Publicerad: 8 april 2022, 12:47

Foto: Liseberg

För drygt två år sedan spelade Liseberg in reklamfilmer inför sommarsäsongen för att visa att glädjen bor på Liseberg. Sedan kom pandemin, men nu tar Liserberg ett nytt grepp om marknadsföringen.


Ämnen i artikeln:

WelcomLiseberg

Filmerna togs fram av Welcom tillsammans med Pom pictures under våren 2020. Syftet var att inleda en systematisk kommunikation av varumärkesbyggande karaktär.

– Vi stängde ju parken under hela 2020 och inför 2021 var det en speciell vår och svårt att planera för öppning. Pandemin gjorde att vi inte kunde planera för någon större varumärkesbyggande insats, som vi hade tänkt innan, säger Karl Svedung, marknadschef på Liseberg.

Filmerna bygger på minnen och och att drömma sig bort – Liseberg vill väcka associationer och det emotionella i människor med syftet att positionera varumärket utifrån essensen att Liseberg är bäst på glädje tillsammans. Det är också en ansats att i kommunikationen vända sig till fler gästsegment, inte bara barnfamiljen, eftersom Liseberg är en park för alla.  Nöjesparken har inte fokus på en ny attraktion i just de här filmerna – utan det blir en egen separat kampanj.   

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Ämnen i artikeln:

WelcomLiseberg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.