Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Livboj och dataanalys – gyllene kombo för Trygg Hansa

Publicerad: 18 oktober 2018, 14:38

Emma Brandt Johnson vinner Sveriges Bästa Markandschefer i kategorin försäkringar.


Ämnen i artikeln:

ReklamSveriges Bästa Marknadschefer 2018Trygg Hansa

Trygg Hansa har det senaste året ökat sina medieinvesteringar med 25 procent (brutto) och lägger mest på medieköp i kategorin. Tyngdpunkten ligger på tv-reklam. Under de senaste åren har försäkringsbolaget tagit fram en rad innovativa och relevanta initiativ tillsammans med sina byråer. Varumärket ligger också långt fram när det kommer till dataanalys. Marknadschefen Emma Brandt Johnson lyfter fram en annan mer långlivad faktor som motor för tillväxten:

– Vår livboj, en varumärkessymbol som bär vår närvaro. Den blir 64 år i år och är en del av människors sinnebild för sommar, vatten och trygghet. Vi ligger långt fram med digital spetskompetens och jobbar nära affären, mer data- och insiktsdrivet än många andra.

Nu vinner Emma Brandt Johnson i Sveriges Bästa Marknadschefer kategori försäkringar med motiveringen: Kategori Försäkringar:

"Årets vinnare har investerat sin premie i det som kunderna tycker är viktigast: dem själva. Det har ökat förtydligat varumärket och ett ökat förstahandsval bland kunderna har kommit som ett försäkringsbrev på posten."

Byråer
Kommunikation: Perfect Fools
Mediebyrå: PHDPR: Prime

Övriga nominerade kategori försäkringar:
Lena Strand, Folksam
Maria Ziv, If Skadeförsäkring
Fanny Wallér, Länsförsäkringar
Stina Liljekvist, Skandiabanken
Emma Brandt Johnsson, Trygg Hansa

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.