Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Live-sänd potatisodling i kampanj för chips

Publicerad: 27 juni 2013, 13:04

JMW kommunikation och This Is Digital har skapat en kampanjsajt för OLW som sänder potatis-tv.


I helgen monterades en kamera i potatislandet hos potatisodlaren Per Fjelkner på Flodala Gård utanför Kristianstad. Den sänder live så att alla som vill kan se potatisen växa till sig inför resan till OLW:s chipsfabrik i Filipstad. Totalt blir det 336 timmar direktsänd "potatis-TV".

Samtidigt arrangerar OLW en tävling där priset är chips gjorda på potatisen som vuxit i bild.

– Vi är stolta över våra odlingar nere i Skåne och det vill vi berätta för våra konsumenter. Det här är vårt sätt att berätta var vi kommer ifrån och hur vi arbetar, säger Marcus Thollin, marknadsdirektör på OLW.

Kampanjsajten hittar du här

Arbetsgrupp
Executive creative director: Joakim Karlsson, JMW
Creative director: Samuel Garlöv, JMW
PR och projektledning: Maria Hazard, JMW
Kundansvarig: Björn Mellstrand, JMW
Produktionsledning: Torgil Grim, This is Digital
Webb: This is Digital

Krister Berntsson

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.