Reklam
Livsdrömmar i fokus när Volvo lanserar säkerhetsfunktion
Publicerad: 9 juni 2017, 08:45
Volvo fortsätter satsa på säkerhet i sin kommunikation när Volvo Cars nya säkerhetsfunktion lanseras.
Säkerheten har under många år varit en konstant i Volvos kommunikation, och den lär fortsätta. De senaste månaderna har man rullat ut ett samarbete med Kristoffer Triumf där Volvo Cars vd Håkan Samuelsson intervjuades med just säkerheten i centrum.
Samma budskap finns i den reklamfilm som under gårdagskvällen rullades ut i TV4 där nya säkerhetsfunktionen Volvo City Safety-system presenterades.
I filmen får tittarna följa med en ung flickas drömmar och förväntningar om livet, och vad som händer med dem vid en trafikolycka.
– Vi bygger bilar för människor som bryr sig om andra människor. Även om olyckan inte är allvarlig, kan konsekvenserna ändå bli stora. Med den här kampanjen vill vi berätta varför vi tycker att säkerhet är så otroligt viktigt och få människor att stanna upp och tänka efter vad som är viktigt för dem, säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige.
Volvo har talat om en vision om att ingen ska dö eller skadas i en Volvo år 2020 och i nya modellen XC60 har fått höga poäng i säkerhetstester.
– Med XC60 är vi fast beslutna att ta nästa steg när det gäller att minska kollisioner som kan undvikas med hjälp av nya styrstöds- och assistanssystem, säger Malin Ekholm, senior director på Volvo Cars Safety Centre.
Kampanjen kommer visas på tv i stora delar av Europa samt i Volvo Cars sociala medier.
Bakom kampanjen står Forsman & Bodenfors.