Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Livsviktigt projekt för DDB i hamn

Publicerad: 23 augusti 2013, 07:15

Resumé har tidigare berättat att försäkringsjätten Trygg-Hansa ska byta ut trasiga livbojar med hjälp av en ny app där svenska folket kan skicka in bilder. DDB, Prime, PS Communication och Fivestarday ligger bakom kampanjen. Trygg-Hansa har identifierat cirka 2 000 trasiga livbojar via appen.


Ämnen i artikeln:

PS CommunicationDDBPrimeTrygg-Hansa

Trygg-Hansa-projektet kallas Livbojsjakten.

Enkelt förklarat innebär  projektet att privatpersoner, via en app, kan skicka in foton på  livbojar för att visa om de är hela eller behöver repareras.

"Med  ”Livbojsjakten” hoppas vi inte bara att svenska folket ska hjälpa oss  att kontrollera att livbojarna är på plats och i gott skick, utan vi  vill också öka kunskapen om simkunskap och livräddning”, sade Eva-Lotta  Göthe, varumärkeschef på Trygg-Hansa inför att projektet skulle dras  igång.

Kartläggningen har pågått mellan den 15 juni till den 15 augusti.

Projektet  har också inneburit att Trygg Hansa skänker Svenska  Livräddningssällskapet, SLS, två kronor för varje bild på en livboj.

Trygg-Hansa körde ett liknande projekt förra året och fick in 10 929 bilder, varav 619 livbojar behövde bli utbytta.
–  De flesta bojar måste bytas på grund av naturliga förslitningar som  orsakats av väder och vind men det finns också bojar som stjäls eller  vandaliseras, säger Beata Enmark, ansvarig för Livbojsjakten till DN.

Trygg-Hansa satte upp sin första livboj 1954 och har delat ut över 200 000 livbojar sedan dess.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.