Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 1 februari 2008, 07:48
Liza Haffenberg lämnar TBWA efter åtta år på byrån. – Jag börjar med att vara långledig med familjen, säger hon.
Liza Haffenberg. Foto: Bjrön Elgstrand.
Efter reklambyrånätverket TBWA:s köp av byrån Waters Widgren i höstas gick Robert Schelin in som vd och ersatte därmed Liza Haffenberg som i stället blev projektledare på heltid.
Nu står det klart att hon lämnar TBWA.
– Min senaste stora utmaning var att hitta en långsiktig lösning för TBWA i Sverige. Då den mycket bra lösningen med Waters Widgren är på plats är det dags att ta nästa steg, säger Liza Haffenberg i ett pressmeddelande.
Liza Haffenberg hade ingen lätt uppgift som chef för svenska TBWA. Hon skulle återupprätta nätverkets förtroende för Sverige och försöka få den sargade byrån på fötter igen. Därför var hon nöjd över köpet av Waters Widgren.
– TBWA vill alltid ha de bästa på marknaden och det var helt naturligt att stärka vårt erbjudande nu.TBWA har alltid letat efter ett starkt kreativt fokus på varje marknad och starkt lokalt delägande så vi går inte ifrån våra principer, sa Liza Haffenberg till Resumé när affären var i hamn i oktober.
Det återstår att se i vilket sammanhang Haffenberg dyker upp i härnäst.
– Jag har flera saker i åtanke både utanför och i reklambranschen. Men jag börjar med att vara långledig med familjen, säger hon i pressmeddelandet.
Magnus Helander