Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 april 2013, 08:41
Spelbolaget Betsson inleder en storsatsning på Premier League. Det före detta Arsenal-proffset Fredrik Ljungberg frontar i kampanjen. Han ska gå över hela landet och illustrera bättre erbjudanden.
Betsson har redan fotbollsexperten Ola "Rit-Ola" Andersson i sitt stall.
Bolaget är också officiell bettingpartner till topplaget Arsenal även kallat Gunners.
Spelbolaget plockar nu även in det före detta Arsenal-proffset Fredrik Ljungberg.
Han ska inte bara fronta i en rikstäckande utomhuskampanj, utan även i print- och kommande reklamfilmer för webb och tv.
– Vill ett spelbolag vara bäst på Premier League, så måste man rekrytera Fredrik Ljungberg. Kul att det lyckades, säger Stefan Öström på Planet of the Silver Ape i en kommentar, vilket är den byrå som ligger bakom kampanjen ihop med Stiller Production.
Tanken med Fredrik Ljungberg-kampanjen är att kommunicera Betssons tjänster i Premier League på ett trovärdigt, engagerande och attraktivt sätt.
– Vi vill visa att Betssons erbjudande och höga odds ger en bättre upplevelse av världens bästa fotbollsliga, Premier League. Betsson har alltid något kul att erbjuda inom sport och spel, något som vi med den nya kampanjen vill sätta fingret på, säger Betsson Groups marknadschef, Magnus Alebo i en kommentar.
Karl-Johan Byttner