Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ljungberg blir frontfigur för Betsson

Publicerad: 11 April 2013, 08:41

Spelbolaget Betsson inleder en storsatsning på Premier League. Det före detta Arsenal-proffset Fredrik Ljungberg frontar i kampanjen. Han ska gå över hela landet och illustrera bättre erbjudanden.


Ämnen i artikeln:

BetssonFredrik Ljungberg

Betsson har redan fotbollsexperten Ola "Rit-Ola" Andersson i sitt stall.

Bolaget är också officiell bettingpartner till topplaget Arsenal även kallat Gunners.

Spelbolaget plockar nu även in det före detta Arsenal-proffset Fredrik Ljungberg.

Han ska inte bara fronta i en rikstäckande utomhuskampanj, utan även i print- och kommande reklamfilmer för webb och tv.

–  Vill ett spelbolag vara bäst på Premier League, så måste man rekrytera  Fredrik Ljungberg. Kul att det lyckades, säger Stefan Öström på Planet  of the Silver Ape i en kommentar, vilket är den byrå som ligger bakom  kampanjen ihop med Stiller Production.

Tanken med Fredrik  Ljungberg-kampanjen är att kommunicera Betssons tjänster i Premier  League på ett trovärdigt, engagerande och attraktivt sätt.

– Vi  vill visa att Betssons erbjudande och höga odds ger en bättre upplevelse  av världens bästa fotbollsliga, Premier League. Betsson har alltid  något kul att erbjuda inom sport och spel, något som vi med den nya  kampanjen vill sätta fingret på, säger Betsson Groups marknadschef,  Magnus Alebo i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

BetssonFredrik Ljungberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.