Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Loa Falkmans oväntade besök

Publicerad: 8 Oktober 2010, 13:58

I april vann Lowe Brindfors kontot Gevalia. Först ut bland kampanjerna från den nya byrån, som kommer upp på måndag i tv, kommer en kampanj fokuserad på Gevalias nya produkt – Tassimo. Och ja, konceptet med oväntat besök är kvar.


Ämnen i artikeln:

GevaliaLoa FalkmanLowe BrindforsOgilvy

I reklamfilmerna är det Loa Falkman och Janne­ Schaffer som överraskar med ett oväntat besök när Lowe Brindfors släpper sin första kampanj för Gevalia. Tassimo är produkten som ska säljas in för hela svenska folket.

Det handlar om en hel­automatisk maskin för varma drycker, skapad av Bosch och Kraft Foods som erbjuder drycker från varumärken som Gevalia och Marabou.

På måndag går kampanjen upp på tv. Idén bygger på att visa att med Tassimo är man beredd för alla typer av oväntade besök.
– Tassimo är en viktig strategisk lansering för oss, som vi introducerar med hjälp av vårt starka och folkkära varumärke­ Gevalia. Det ska bli otroligt spännande att se hur filmerna tas emot, säger Malin Jennerholm, marketing manager för Gevalia i Norden.

Kreatörerna bakom filmerna är den prisbelönta duon Ola von Bahr, ad, och Christian Heinig, copy.
– Vi vill visa den variation som Tassimo erbjuder och samtidigt skicka en hälsning till det anrika Gevaliakonceptet, förklarar Christian Heinig.

Anna Laestadius leder lanseringen av Tassimo hos Lowe Brindfors.
– Det är en ära att arbeta med ett så folkkärt varumärke som Gevalia och fantastiskt kul att få möjligheten att samarbeta med Kraft Foods under ett så spännande skede.

Pr är en integrerad del av kampanjen. Lanseringen startades med ett pr-arbete baserat på oväntade besök på redaktioner och bland utvalda­ ambassadörer där ­Gevalia och Bosch presenterade ­Tassimo – det egna ­kaféet i köket.
– Genom pr vill vi förmedla känslan av ett eget kafé i köket – därför är en central del i vårt arbete att skapa vittnesmål, både i sociala och traditionella medier från dem som har testat Tassimo hemma­, säger Sofia Heidenberg, vd för Golin Harris.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.