Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Lockar till rallyt med skrämseltaktik

Publicerad: 30 Oktober 2015, 10:20

Rally Sweden använder Halloween för att kicka igång biljettförsäljningen. Till sin hjälp använder de föraren Andreas Mikkelsen.


Ämnen i artikeln:

ReklamfilmOrd&Bild

Det hela börjar som en "vanlig intervju" inför Svenska rally i februari. Men sedan kommer en twist som lämpar sig väl med det stundande Halloween. Bakom kampanjen står reklambyrån Ord & Bild.
– Tanken med kampanjen är att få igång biljettförsäljning och intresset för rallyt tidigare än vanligt. Och då passar Halloween bra i tid och som koncept, säger Niclas Fors, AD och CD på Ord&Bild i en kommentar.

I klippet intervjuas den norske rallyföraren Andreas Mikkelsen.
– Det känns självklart att rikta ljuset lite extra på Mikkelsen, han är en stigande stjärna som har en stor fanskara även på den svenska sidan. Extra kul är att han verkligen gick igång på vår filmide som ju ligger lite utanför vad han vanligtvis ställer upp på, säger Glenn Olsson, vd Rally Sweden.

Filmen ska i huvudsak spridas till och via fansen genom egna och de olika partnernas, bland annat WRC:s, och Volkswagens sociala medier.

Arbetsgrupp

Rally Sweden
Glenn Olsson, vd
Anders Fjeld, Social media manager

Ord&Bild
Peter Jansson Ling, Projektledare
Niclas Fors, CD/AD
Rolf Harju, Copywriter
Finn Deivert, Regissör
Wilhelm Forsnäsgård, Fotograf
Malin Lindquist, Produktionsledare
Per Grönros, Formgivare

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

ReklamfilmOrd&Bild

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.