Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Loka avslöjar din hemliga beundrare

Publicerad: 22 April 2015, 08:53

#mincrush

Foto: Kampanjbild

Via kampanjsajten analyseras användarnas Facebook-vänner och därefter kan användarna få svaret på vem som har en crush på dem.


Ämnen i artikeln:

HolyLoka

Tillsammans med mineralvattensvarumärket Loka har digital- & socialbyrån Holy skapat kampanjen #mincrush för att lansera den nya drycken Loka Crush Jordgubb. Kampanjen består av en webbsida där man, genom ett klick, kan undersöka vem av ens Facebookvänner som har en crush på en.

Detta är den första kampanjen Holy har tagit fram för Loka och den har redan fått stort genomslag. Över 180 000 personer har hittills, genom kampanjsidan, tagit reda på sina Facebookvänners intresse för dem.

– Vi tycker ju det är kul att kampanjen fått sånt bra mottagande och genomslagkraft. Det är alltid en utmaning att skapa engagerande kampanjer som samtidigt har ett starkt produktfokus, det tycker vi verkligen att vi har lyckats med i denna kampanj. Vi ser att #mincrush är något som endast Loka Crush kan göra, säger Carl Asp på Holy till Resumé.

Målet med kampanjen är att få fler upptäcka och engagera sig i den nya smaken jordgubb.

Linnéa Kihlström


Ämnen i artikeln:

HolyLoka

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.